Menü

5 Yıl Önce 10 Yıl Sonra’da Tehlikeli Suskunluk

Ülkemizi bu yıl Lüksemburg’ta yapılan 28. Eurovision Şarkı Yarışması’nda başarıyla temsil ederek bugüne kadar alınan en yüksek puanı alıp Türkiye’ye sevinçle dönen 5 Yıl önce 10 Yıl Sonra grubunda farkedilir bir suskunluk dönemi gözleniyor. İzmir Fuarı’ndaki sahne çalışmalarından sonra adeta evlerine kapanan grubun son uzunçalarları da müzik çevrelerinde hayli eleştirilmişti, özgün besteler üzerinde çalışmaktan çok dillere dolanmış yabancı pop şarkılarının uyarlamalarına daha önem veren 5 Yıl önce 10 Yıl Sonra grubu Eurovision Şarkı Yarışması yüzünden piyasaya geç çıkan uzunçalarlarında da büyük patlama yapamamışlardı.



İzmir Fuarı’ndan sonra sahne çalışmalarını da ikinci plana iten grup bu günlerde büyük gizlilikle yeni plak çalışmalarını sürdürüyorlar. Eurovision Şarkı Yarışması’na bir daha katılmayacaklarını söyleyen grubun bayan sözcüsü Nilgün Onatkut Türkiye elemelerinin zaman kaybından başka bir olay yaşatmadığını dile getiriyor ve sözlerini şöyle sürdürüyor:

“Yerli bestelere yönelmemizi ve özgün şarkılarımızın olmasının daha çok ses getireceğini söylediler. Bütün amatör bestecilere açıldık ama iki şarkı zor çıktı. Bu yüzden yabancı pop şarkılarının uyarlamalarına ağırlık vermek zorunda kalıyoruz. En geç yılbaşına kadar yeni uzunçalarımız çıkacak. Ancak plakta yer alacak 10 yeni şarkı henüz saptanmış değil. Çünkü yeril beste bulmak ve bizim gibi dört sesli vokal yapan gruba uyarlamak çok zor.”



Evet çalışmalarının zorluğundan göz ediyor Nilgün Onatkut. Ancak önemli olan zoru başarmaktır. Yabancı pop şarkılarına Türkçe sözler yazarak okumak, özgün besteleri seslendirmek yanında çocuk işi kalır değil mi? Üstelik uyarlamaların orijinali kadar başarılı olması oldukça zayıf ihtimaldir. Bu yüzden özgün şarkılara sahip olarak daha kalıcı nitelik kazanmak 5 Yıl önce 10 Yıl Sonra grubunun prensibi olmalıdır. ”Hatay’la Eurovision Şarkı Yarışması’ndan sonra kazandıkları büyük başarıya rağmen tehlikeli bir suskunluğa giren ülkemizin başarılı vokal grubunun Johnny Logan gibi yurt dışında büyük ilgi görmesi de olanaksız. Logan da bir Eurovision şöhreti olmasına rağmen ancak ülkemiz gibi Batı hayranı ülkelerde sürdürebiliyor müzik yaşamını. Hem de o ülkenin devlet televizyonunda en kalite programların solistliğini kaparak. En kaliteli müzikholünde dizi konserler verip festivallerin de onur konuğu olarak. Sonra Tanju Okan gibi, Neco gibi, Özdemir Erdoğan gibi uluslararası potansiyele sahip olan şarkıcılarımız müziğe küsmesin de kim küssün değil mi?

(Alıntıdır. Bkz. https://www.tozlumagazin.net/shop/urun/sey-dergisinin-1984-tarihli-7-sayisi/)

04.12.2020 09:33

Kategoriler:   Ana Sayfa

Yorumlar