Menü

Arabesk’in babaları Çıplaklara Yenildi

Bir süre önce Orhan Gencebay’ın film çalışmalarıyla ilgili röroptajımızda “Çıplaklar arabeske karşı 1 – 0” galip demiş ve Yeşilçam’da kadınların borusunun öttüğünü vurgulamıştık. Çünkü birkaç yıl öncesine kadar tek başına film çeviren arabesk şarkıcıları kamuoyundan gelen isteğe boyun eğerek yanlarına mutlak soyunan bir yıldız alıveriyorlar. Öyle ki bu istek “Arabeskin babası”, “Arabeskin kralı” gibi halk tarafından unvanlanan sanatçıları bile çıplaklar karşısında dize getiriliyor. Örneğin son günlerde film setlerini renklendiren Müslüm Gürses uzatmalı aşkı Muhterem Nur’la birlikte kamera karşısına geçmesine rağmen kadroda iki soyunan yıldızın desteğini görüyor.



Topkapı Film adına çekilen Ülkü Erakalın’ın rejisörlüğünü yaptığı “Sev Yeter” filminde Filiz Ersüer pavyon kadını, Ayşen Cansev’de Müslüm Gürses’in pavyona düşen kardeşini canlandırıyor. Erhan Canan’ın çektiği filmde Muhterem Nur ise pavyon sahibini canlandırıyor. Filmin pavyon sahnelerinin çekiminde bir zamanlar çalıştığı yerleri hatırlayan Muhterem Nur o günlerden Müslüm Gürses’in aşkıyla kurtulduğunu hatırladıkça da şarkıcıya daha bir coşkuyla bağlanıyor… Ve bu bağ öylesine güçlü ki Müslüm Gürses’in Filiz Ersüer’le olan sevişme sahnelerinde kıskançlıktan deliye dönüyor Muhterem Nur. Biraz aşk, biraz seks, biraz da sanat kokuyor anlayacağınız Müslüm Gürses’in film seti. Ama dediğimiz gibi filmciler artık “Arabeskin babası” ya da “Arabeskin kralı” falan dinlemiyor. İster istemez sokuyor yatağa erkeğini de kadınını da…

(Alıntıdır.Bkz:https://www.tozlumagazin.net/shop/urun/sey-dergisinin-1984-tarihli-28-sayisi/)

14.10.2020 04:02

Kategoriler:   Ana Sayfa

Yorumlar