Menü

Dayaklık Kadınlar!

Geçtiğimiz cumartesi gecesi “Tövbekar” adlı filminde aktörlüğünün ”Toy” zamanında izlediğiniz Kadir İnanır o filminin İran’a pazarlanması için İranlı sanatçı Poori Banari ile oynamayı kabul etmişti. 8 yıl önce çekilen ve vasatın üstüne çıkmayan filmde kabadayıyı canlandıran ama sevdiği kadın uğruna kavgayı bırakan Kadir İnanır’la bugünkü aktör arasında adeta uçurumlar var. Çünkü çevresindeki kadınların adını lanetlercesine anıyor. Ve bu kadınlar yüzünden dişi varlıkları adeta birer düşman gibi görerek onları yeri geldiğinde “Dövmenin” yeri geldiğinde “Sövmenin” gerektiğini iddia ediyor söyleşilerinde.

İşte böylesine “Kadın Düşmanı” olduğunu gizlemeyen Kadir İnanır aslında koyu bir feminist. Ama onu dişi varlıklara karşı soğutanların da hepsi ünlü film yıldızı. Geçtiğimiz yıla kadar film çevirdiği yıldızların iyi yanlarından çok, kötü ve dayanılmaz yanlarından yakınan Kadir İnanır kendisine göre “Dayaklık” ünlü kadınları bakın nasıl anlatıyor.

Kadir İnanır’a göre Ahu Tuğba son yıllarda Türk sinemasının kazandığı tek yetenekli yıldız. İş disiplinine ve sinemaya olan tutkunluğuna hayran kaldığını öncelikle belirten Kadir İnanır, Ahu Tuğba’nın şarkıcılık yaşamından çok kötü alışkanlıklar kazandığını şöyle anlatıyor;

”Öyle bir yüreği var ki aşık olmamak elde değil. Gözlerinin derinliği insanı okyanusun derinliklerine götürüyor sanki. Ama geçmişteki hızlı yaşamı ve sahnedeki stressini atmak için alıştığı içkiyi film setlerine taşıyınca dayanılmaz oluyor. İçki içtiği zaman melek Ahu gidiyor yerine küstah bir kız geliyor. İşte bu yüzden onunla da bir daha film çevirmeme kararı aldım…”



Çevirdikleri son film ”Ah Güzel İstanbul”dan sonra bir daha birbirlerinin yüzünü görmeye tahammül edemeyen Müjde Ar, Kadir İnanır ikilisinin bundan sonra bir araya gelmeleri çok zor. Müjde Ar’ı fazla bilgiçliğinden ötürü kınayan Kadir İnanır’ın güzel yıldız hakkındaki düşünceleri ise şöyle:

Daha geçmişi ne ki? Sekiz yıl önce biz film üstüne film çevirip tecrübe kazanırken fotomodellik yapıyordu. Kendisini bu kadar kısa sürede yetiştirmesi takdir edilecek yanı. Ama ”Ben her şeyi daha iyi bilirim” havasını atmak için daha çok erken. Adamın burnunu sürtüverirler sonra. Baktı ki soyunmanın sınırı yok kapanmaya çalıştı bir süre ama adı eskisi gibi anılmayınca şimdi yine her filminde bol bol sevişiyor veya tecavüze uğruyor. Sinema, sadece yüz seksi yapmak değildir.”

Yakışıklı aktörün bir film çevirerek tanıdığı ve sonradan da tanıdığına pişman olduğu genç yıldızlardan biri de Serpil Çakmaklı. Birlikte çevirdikleri ”Tomruk” filminin çekimi sırasında rol gereği bir kelime bile konuşmamasına rağmen son derece yeteneksiz ve de fazlaca “Saf” olduğunu gördüğünü söyleyen Kadir İnanır bu film sırasında nişanlısını bile kadın olarak görmekten utandığını dile getiriyor. Güzel kadınların yüzkarası olarak nitelediği Serpil Çakmaklı’ya sinemayı bırakmasını kapak kızı olarak fotomodellik yapmasını tavsiye eden Kadir İnanır ”Allah akıl dağıtırken o bir yerlerde saklanmış galiba” diyor başka bir şey söylemiyor…

1970’li yılların ortalarında Türkan Şoray’la unutulmaz bir ikili oluşturarak sinema yaşamının en başarılı aşk filmlerini çeken Kadir İnanır bugün Türk sinemasının taçsız kraliçesini anmak bile istemiyor. İki yıl öncesi geçmişteki üzücü olaylara sünger çekerek barıştıkları, birlikte film çevirmek için prensipte anlaştıkları halde Türkan Şoray’ın oyalama taktiği uygulaması karşısında bir daha adını anmamaya yemin eden Kadir İnanır bundan böyle erkeğin tek başına sürüklediği öyküleri sinemaya aktaracağını söylüyor. Türkan Şoray’dan sonra film çevirdiği ve duygusal ilişki kurduğu Necla Nazır’ın başlı başına bir yetenek olduğunu söylediği halde film çevirmeme kararı almasına bir sebep gösteremeyen Kadir İnanır, Perihan Savaş ve Oya Aydoğan’la birlikte Nazır’ı da kara listeye almış.

(Alıntıdır.Bkz:https://www.tozlumagazin.net/shop/urun/sey-dergisinin-1984-tarihli-32-sayisi/)

14.08.2020 22:25

Kategoriler:   Ana Sayfa

Yorumlar