Menü

En Büyük Müjde Başka Büyük Yok

Müjde Ar sinemaya girdiği zamandan beri verdiği büyük savaşını kazandı “Şalvar Davası”, “Aile Kadını” ve “Güneşin Tutulduğu Gün” filmleriyle bir sinema sezonu içinde sinema yazarları ve eleştirmenleri tarafından her üçünde de “En İyi Kadın Oyuncu” seçilmesi, sinemamızda ender görülen bir olay olduğu kadar, Müjde Ar’ın da “En büyük” olduğunun güzel bir kanıtıydı.



“Yirmi yıla yakın uzun bir dönem, star kadınlar seyirci gözünde hep “pirü-pak” kadın olarak yer almayı amaçlamışlar. Bu amaç doğrultusunda da oyuncu olmayı unutmuşlar. Dolayısıyla Türk filmlerinin kadın kahramanları cinselliği olmayan bir takım garip kadın tiplerine dönüşmüşler. Bu aldatmacanın seyirci olarak karşısındayım. Onun için oyunculuğa başladığım şu sıralarda daha önceki dönem kadın oyuncuların getirdiği anlamsız kuralları yıkmayı amaçlıyorum…”

Evet, Müjde Ar sinemaya ilk geldiği günler böylesine büyük, iddialı laflar etmişti. Ancak sinemadaki star sisteminin kurallarını altüst edip, yepyeni bir dönemi başlatmak Yeşilçam’da bir anlamda göle maya çalmaktı. Ve Müjde Ar’ın bu sözlerine bıyık altından gülüp geçenler çoğunluktaydı. Zira bu reforma kimse inanmıyordu… Fakat kelimenin tam anlamıyla MüjdeAr’ın sözleri bir anlamda büyük bir savaşın sinyalleriydi. Bu savaşın sonucunda ya kurallar yıkılacaktı ya da Müjde Ar…

Aradan geçen yıllar içinde Müjde Ar çevirdiği filmlerle zirveye otururken, aynı zamanda da imkansız gibi görünen reformu gerçekleştirdi. Savaşı kazandı. Ve onun savaşını kazanmasıyla birlikte tüm sinema kuralları altüst olup, yıkılmaz gibi görünen sistem kuran diğer büyük starlar da Müjde Ar’ın yolunu izlemeye başladılar. Soyundular, yatağa girdiler, öpüştüler. Gerçekten bu büyük bir olaydı. Bu olayın kahramanı Müjde Ar ise haklı olarak şunları söylüyordu: “Türk sinemasında benimle birlikte yeni bir dönem başladı. Benim çıplaklıktan anladığım erotizmdir. Salt çıplaklık başka şeydir. Sinemadaki erotizm bir beceri işidir ve çok zordur…”



Zor olanı başaran Müjde Ar daha sonra feminist yaklaşımlar içine girerek bu türde filmler çevirdi. Önce “Şalvar Davası”, ardından “Aile Kadını” ve daha sonra da “Güneşin Tutulduğu Gün”deki her şeyden önce güçlü oyunculuğu, dozu kaçırmadan ortaya koyduğu erotizm ve feminist yaklaşımlarıyla da geçtiğimiz hafta içinde ülkemezin önde gelen sinema yazarları ve eleştirmenleri tarafından oy birliği ile “En İyi Kadın Oyuncu” seçildi. Aldığı bu ödül onun sinemada yaptığı reformun en güzel kanıtı olduğu gibi bir başka şeyi daha vurguluyordu. Müjde Ar’ın 1983-1984 sinema sezonunda arka arkaya yaptığı üç filminde de en iyi oyuncu seçilmesi, aynı sezon içinde en büyük başarıya sahip olması, sinema tarihinde ender rastlanan olaylardan biriydi. Bir başka nokta da Müjde Ar’ın, bu filmlerde soyunmasına öpüşmesine ve yatağa girmesine rağmen ve sinemaya küsen kadın seyirciyi geri döndürerek filmlerinin iş garantisini de sağlamasıydı. İşte onun için “en büyük Müjde’dir ve diğer starları büyük farkla solladığı için ondan başka büyük yoktur sinemada” diyor yapımcı ve işletmeciler…

(Alıntıdır.Bkz:https://www.tozlumagazin.net/shop/urun/sey-dergisinin-1984-tarihli-37-sayisi/)

15.10.2020 14:06

Kategoriler:   Ana Sayfa

Yorumlar

  • Yayınlandı: 16 Eylül 2019 23:19

    Lale Sungur

    Müjde Ar'ın oynadığı filmler hep ses getirmiştir.
  • Yayınlandı: 16 Eylül 2019 23:21

    Sinan Kuyulu

    müjde ar son haliyle kıyaslarsak hiç değişmemiş.
  • Yayınlandı: 16 Eylül 2019 23:23

    Suna Kaygısız

    müjde ar'ın annesi Aysel Gürel'i de buradan rahmetle anıyorum.