Evde ve Sahnede Beraber




Bir tiyatro artistinin gene tiyatrodan biriyle evlenmesi artık moda oldu. Hele bunlar küçükten beri birlikte oturup, birlikte okuyup, birlikte yiyip, içmişlerse… Ankara Devlet Konservatuvarı Tiyatro Bölümü talebeleri bu çatı altında tanışırlar, birbirlerinden hoşlandıklarım anlarlar, hele bir, iki defa karşılıklı aşk sahneleri oynadılar mı, tamamdır… Okuldan mezun olunca nişanlanırlar ve evlenirler. Devlet Konservatuvarı mezunları arasında böyle evlenmeler çok olmuştur.






Yıldız Kenter – Nihat Akçan, Asuman Korad – Sima Korad, Muazzez Lutas – Ertuğrul İlgin, Cüneyt Gökçer – Mediha Gökçer ve daha sonra Ay ten Kaçmaz, Ümran Uzman – Jale Ayata çiftlerini bu yazımıza örnek olarak gösterebiliriz. Fakat bu evlenmeler zamanla iyi sonuçlar vermemiş, Yıldız Kenter’le Nihat Akçan ayrılmışlar, Nihat sonradan Tijen Par’la evlenmiş, ondan da ayrılarak Sema Aybars’la hayatım birleştirmeye kalkmış, Yıldız Kenter ise, Şükran Güngör’le evlenmiştir. Asuman ve Suna Korad çifti de ayrılmışlar, Asuman sahne dış m dan bir hanımla evlenmiş, Muazzez Lutas Ertuğrul İlgin’den ayrılarak Haluk Kurdoğlu ile evlenmiş, ümran Uzman ile Jale Ayata, Tekin Akmansoy ile Sevim Akmansoylardır.



Ankara’da olduğu gibi İstanbul’da da tiyatro sanatçıları ekseriya birbirleriyle evlenirler. İşte Dormen Tiyatrosundan Erol Keskin ve cici eşi Suna Keskin… İşte, Şehir Tiyatrosundan İpekkaya’lar… Gene Şehir Tiyatrosundan Suna Pekuysal ile Ergun Köknar, Nedret Güvenç ile Okan Bilgütay, Tanju Yakın ile Necdet Yakın… Sonra Gülriz Sururi ile Engin Cezzar, Gazanfer Özcan ile Gönül Ülkü, Ali Sururi ile Alev Sururi, Toto Karaca ile Mehmet Karaca…






Bazı evli sanatçılar da sahnede kavga ediyorlar. Bu sonuncuya Suna Pekuysal ile Ergun Köknar’ı örnek gösterebiliriz: Geçen yıl «Çatıdaki Çatlak» piyesindeki kavgaları Suna’yı öylesine tesiri altında bırakıyordu ki, oyun bittikten sonra, eve dönünce Ergun’la kavga etmek geliyordu içinden… Gazanfer Özcan ile Gönül Ülkü de sahnede hep yeni aşık rolü oynarlar. «Aşk Memuru» piyesinde bunun en güzel örneğini veren çift, sahne dışında da hep iyi geçinen, birbirine saygı gösteren, birbirini deli gibi seven bir çift olarak tanınmıştır.






Gülriz Sururi ile Engin Cezzar, sahnede genel olarak birbirleriyle sevişirler, evlenirler, ya da kavga ederler. Bazen de «Zilli Zarife» de olduğu gibi ana – oğul rolü oynarlar. Çetin İpekkaya ile Ani İpekkaya da evde ve tiyatroda birbirlerinden ayrılmayan iki sanatçıdır. Çetin’in sahneye koyduğu bir oyunda mutlaka Ani’nin rolü vardır. Ya da karşılıklı oynarlar, fakat bazen «Kahvede Şenlik Var» da olduğu gibi Çetin, Ani’sini bir başkasına, örneğin Tansu Konuralp’e kaptırır oyun sonunda…






Füsun Erbulak ile Altan Erbulark’a gelince, sahnede sevişmek nedense hiç kısmet olmamıştır onlara… Füsun başkasıyla, Altan başkasıyla sevişirler. AST’dan Elif Türkan Çölok ile Ayberk Çölok «72. Koğuş» ta ne yazık ki birleşememişlerdir. Sahnemizin çiftlerinden Lale Belkıs ile Pekcan Koşar evvelce aynı tiyatroda çalışırken şimdi biri Oraloğlu, öteki Kent Oyuncularında oynamaktadır. Şehir Tiyatrosundan Nedret Güvenç ile Okan Bilgütay «Mor Defter» piyesinde tanışmışlar, evlenmişler, fakat sonra hiç bir oyunda birlikte oynamamışlardır. Ankara’dan Çetin Köroğlu ile Mediha Köroğlu, ekseriya aynı oyunda rol alır. Çetin bazen evde karısına söylemeyi unuttuğu şeyleri, sahnede yavaşça ona fısıldar.

ALINTI: SES DERGİSİ’NİN 1967 TARİHLİ 28. SAYISI



Yorum Yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir