Filiz Akın ve Sadri Alışık Aynı Proje’de




Tarabya Oteli’nin döner kapısından iki kadın girdi. «Sonradan görme» oldukları hallerinden belliydi. Genç olanı, çatık kaşlı yaşlıya: «Anne, işte bu oteldeymiş!» diye fısıldadı. Asansörcü çocuğa yaklaşıp: «Oğlum bizi 999 numaralı daireye götür» dediler. Üst kattaki dairenin kapısı aralıktı. Zavallı kızı İffet’in nişanlısı Nazım bir dekolte kadınla yatağın üstüne oturmuş ona ilanı aşk eylemiyor mu? Mualla Hanım hemen şemsiyesini kaldırıp içeri daldı:





- «Seni gözü kör olasıca, ırz düşmanı, yalancı, rezil damat! Gül gibi kızımın üstüne başka çiçek koklarsın ha?» diye bağırırken, kızı İffet de «Can-Sel» adındaki «mahbube»yi sille tokat dövmeye başladı. Nazım, hayretten donakalmış, müstakbel kaynanası ile nişanlısına «Durun yahu, valla o benim kardeşim...» demekten başka şey yapamıyordu. İffet, rakibesini iyice dövdü ve: «Ben adamı işte böyle döverim» dedi ve Nazım'ı elinden tuttuğu gibi alıp götürdü.





İffet rolündeki Filiz Akın, Çolpan İlhan'ın ağabeyi Atilla İlhan'ın yazdığı «Araba Sevdası» adlı filmdeki dayak sahnesini böyle oynadı. Fakir bir işçi iken milyonluk mirasa konan Sadri ile, mahalle arkadaşı ve nişanlısı Filiz'in komik maceraları, şöhretli yıldızın eşi, rejisör - prodüktör Türker İnanoğlu tarafından filme alınıyordu. Mirasın bir isim yanlışlığı yüzünden Sadri'nin sanıldığı sonradan anlaşılıyordu, ama Sadri Alışık'ın başına gelmedik şey kalmıyordu...

ALINTI: SES DERGİSİ’NİN 1967 TARİHLİ 52. SAYISI



Yorum Yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir