Gönül Turgut ve Juanito Adana’yı Şenlendirdi




Ünlü şöhretler gelince Adana birden, hareketlenir, renklenir… Taa İstanbul’dan veya Ankara’dan gelenleri görmek, seyretmek veya dinlemek için genciyle yaşlısıyla Adanalılar, kulüpleri, pavyonları, gazinoları, tiyatroları veya sinemaları doldururlar. Gönül Turgut ve Juanito, geçenlerde konserler vermek için Adana’ya gelince, şehir hop oturdu, hop kalktı. Juanito ve Gönül Turgut isimleri ağızdan ağza dolaşmaya başladı.





Her zaman Türkleri ve Türkiye’yi çok sevdiğini söyleyen Juanito, Adana'da da bunu ispat etti. Adanalıların isteklerini boş çevirmedi. Aile toplantılarına katıldı, bol bol imzalı resim dağıttı; hatta, dinleyicilerinden birinin arzusu üzerine onunla karşılıklı göbek bile attı. Bu yüzden de Juanito Adana'da Gönül Turgut'tan daha fazla sükse yaptı. Her katıldığı aile toplantısında: «Bundan sonra Türkiye benim ikinci vatanım olacak. Yakında Türk himayesine girip Müslüman olmayı bile düşünüyorum,» demesi, Juanito’yu Adanalılara daha da sevdirdi...





Gönül Turgut ile Juanito, Adana'da ilk olarak Ağba Otelinde verilen bir baloda sahneye çıktılar. Ertesi gün de tiyatroda bir konser verdiler. Konser günü Adana, hayli hareketli saatler yaşadı. Biletler bir gün önceden bitmiş, tiyatro binasının önü, içeriye giremeyenlerle tıklım tıklım dolmuştu.

Konser, Vural Cantürk orkestrasının eşliğinde Sevil Hasman'ın sahneye çıkmasıyla başladı. Sevil Hasman’ı ise Gönül Turgut takip etti. Birbiri arkasına söylediği şarkılarla Adana gençliğinin kalbini kazanan Gönül Turgut, yerini Juanito'ya bırakınca tiyatro salonunda da heyecan son haddini buldu.



Juanito bu konserinde tam 14 şarkı söyledi. Kiminde Adana'nın uzun saçlı, favorili, mini - etekli gençlerini çılgına çevirdi, kiminde ise ağlattı. Havaya fırlatılan yün ceketler, saç yolmalar, ayakla, elle tempo tutmalar, ağlamalar, bağırmalar, hatta bayılmalar, Juanito'nun söylediği şarkılardan çok daha fazla ilgi çekiciydi. Hele, bir hanım hayranının isteğine uyarak Juanito'nun «Şinanay» şarkısını söyleyerek ünlü dansözlere taş çıkartırcasına göbek atması ise konserin en önemli olayı dense yeridir. Dünyanın her tarafındaki konserlerde olduğu gibi, bu konser de Adanalı gençlerin sahneye hücumu ile sona erdi.

ALINTI: SES DERGİSİ’NİN 1967 TARİHLİ 46. SAYISI



Yorum Yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir