Menü

Gönül Yazar Yine Ağırlığını Koydu

Alem kadındır şu Gönül Yazar… Bir zamanlar ”taş bebek” diye adlandırılan sanatçı, sevimli ve sempatik kişiliğinin yanısıra birbirinden ilginç buluşlarıyla her zaman için dikkatleri üstünde toplamayı becerir. Bir yarda onun yaşındakilerin sahneden elini eteğini çekmelerine karşın hala gazinoların aradığı bir isim olmasını sesine, düzgün fiziğine, müşteriyle kurduğu sağlam diyaloğuna borçlu olmasının yanında, ”sanatçı kendisini yenilemen” ilkesine de sıkı sıkıya bağlı olmasına borçludur…



Yeni yeni ve değişik denemeler yapmaya bayılır ve günün modasını yakından takip ederek kıyafetlerine olsun, saçlarına olsun seyircisinin: gözüne en güzel hitap edecek biçimleri vermeyi hiç ama hiç ihmal etmez… Eee değme genç sanatçılara taş çıkartan fiziğine bir de bu özelliğini ekleyince işte o zaman değmeyin Gönül Yazar’ın ve onu dinleyenlerin keyfine…

Televizyon yapımcıları tarafından da önemsenen ye aranan bir sanatçıdır Yazar… Sık sık sevenlerini ekran aracılığıyla da mutlu eder ve onlara birbirinden güzel şarkılarıyla neşeli; dakikalar yaşatır… Buna en güzel örnek de geçtiğimiz günlerde çekilen bir televizyon eğlence programında sanatçının hem aranılan, hem de gerektiğinde ağırlığını koyabilen bir isim olduğunu kanıtlamasıydı…



Evet 3 Ocak 1984’de yayınlanacak olan ve yapımcılığını Aydoğan Ergezer’in üstlendiği ”Daldan Dala” programına ”Sana ey canımın cananı”, ”Hançeri ebruzu,” ”Ne demiştin niçin caydın” ve ”Uzun yıIlar bekledim,” ”Karşıyaka’da İzmir’in güzeli” ile ”Söyle naz mı bu kaş çatış” parçalarından oluşan bir potpuri olmak üzere dört parçayla katıldı Gönül Yazar… Dört parçayla katıldı katılmasına ama sanatçının TRT’ye bile ağırlığını koyması sadece şarkılarının sayısından ileri gelmiyordu…

Sahnelerin ”taş bebeği” Gönül Yazar dört şarkisinin çekimi için dört elbise ve üç ayakkabı değiştirdi…



”Ne olmuş yani!…” demeyin, çünkü her şarkıda bir elbise giymek ekrana çıkan her sanatçıya nasip olmadığı gibi, toplam maliyeti iki milyona yaklaşan bu elbiselerinden biri, var ki, işte onun parçalarından her biri sanatçının ”medeni durumunu”, anlatmak istercesine yaşamından bir evreyi simgeliyor… ”Ne demiştin, niçin caydın” şarkısıyla aşk defteri bir hayli kabarık olan Gönül Yazar sözünde durmayan sevgililerine mi seslendi bilmiyoruz ama sanatçının bu şarkısında giydiği elbisenin ön tarafı ”nişanlılığı,” arka tarafı ”dulluğu,” elbisesinin çiçekleri de ”şen dünüğu” simgeliyormuş söylediğine bakılırsa…

Şimdi hak verdiniz mi ”Gönül yine ağırlığını koydu” deyişimize… Öyle ya şarkıları, bir yana kıyafetleriyle de kendi yaşamından kesinetiler sunacak izleyenlere Gönül Yazar….

(Alıntıdır. Bkz. https://www.tozlumagazin.net/shop/urun/sey-dergisinin-1983-tarihli-12-sayisi/)

16.01.2021 21:08

Kategoriler:   Ana Sayfa

Yorumlar