Menü

İntikam Alıyor

Türk sinemasında son yılların en tutarlı filmlerini yaparak zirvedeki yerini koruyan Müjde Ar’ın sanat pojitikası tıpkı Başbakan Turgut Özal’ın karma ekonomisine döndü. İktidara geldikten ve hükümet programını kabul ettirdikten sonra zenginden alıp fakiri de zenginleştirmekten söz eden Turgut Özal gibi Müjde Ar’da yıllardır yaşamını sürdürdüğü zenginler çevresinde tanık olduğu dejenere olayları filmlerine konu edip sanatında daha büyük alkış toplamaya başladı.



Şu günlerde sinemalarda gösterilen “İyi Aile Kadını” filminde genç kızlığında yaşadığı utanç verici çılgınlıkların faturasını evlenip sade bir yaşamı sürdürürken ağır ödeyen zengin bir sosyetik kadını canlandıran Müjde Ar ”dejenere sosyete”nin bütün iç yüzünü sergiliyor. İzmir ve İstanbul’da hayli tutulan “İyi Aile Kadını” filminden sonra yeni çevirdiği filminde de yine sosyete içinde sıfırdan zengin olan bir kadının maceralarını işliyor Müjde Ar. Çevireceği filmlerin öykülerini bizzat hikayeci ve senaristlerle birlikte kendisi hazırlayan Müjde Ar’ın bu yeni sanat politikası ise geçmişte yaşadığı gönül serüvenlerinden kalan birikimlere bağlanıyor. Birkaç yıl öncesine kadar sosyetenin zengin playboylarının evlenme tekliflerine cevap verip vermemekte kararsızlık gösterirken aynı erkeklerin başkalarıyla evlenmelerine içerleyen Müjde Ar, işte o yıllarda yaşadığı çevrenin bütün çirkinliklerini şimdi şimdi sergileyerek adeta intikam alıyor…



BİNDİĞİ DALI MI KESİYOR?

Müjde Ar’ın birkaç yıl öncesine kadar içine girdiği sosyete yaşamını bilenler, bugün aynı çevreden daha küçük bir toplulukla dostluk ilişkilerini hala sürdüğünü de biliyor. Hatta bu çevreden ticari ilişkiler kurduğu kişilerin varlığı da yakınları tarafından belirtiliyor. Böyle bir çevreye sahip olan güzel yıldızın yeni filmlerinde yaşadığı, tanık olduğu olayları öykü haline getirip beyazperdeye yansıtması ise bindiği dalı kestiğine yorumlanıyor. Oysa Müjde Ar sosyeteyi hedef alan son iki filminde hiçbir topluluğu rezil etmek düşüncesiyle hareket etmediğini açıklayarak yaşadığı çevrede dejenere zenginlerin utanç verici çılgınlıklarının etkisi altında kaldığından dolayı böyle senaryolara “evet’ dediğini dile getiriyor. Kamera karşısında senaryonun gereği olan her türlü sahneyi rahatlıkla çekebildiği için yapımcıların film yapmaya can attığı Müjde Ar’ın bu yeni sanat politikası bakalım ne zamana kadar sürecek?



(Alıntıdır.Bkz:https://www.tozlumagazin.net/shop/urun/sey-dergisinin-1984-tarihli-17-sayisi/)

27.02.2021 01:27

Kategoriler:   Ana Sayfa

Yorumlar