Menü

Müjde Ar, Sosyeteye Fena Taktı

Müjde Ar 1984-85 film sezonuna hayli iddialı giriyor. ”Fahrive Abla” filmiyle Altın Portakal Film Şenliği’ne katılan Müjde Ar’ın son filmlerinde sık sık işlediği bir konu da “dolçavita” hayat yaşayan sosyetenin kirli çamaşırlarını dökmek içinde bulunduğu sosyete çevresinde gördüğü çarpık ilişkileri sinemaya aktaran Müjde Ar, yaşanan dejenerasyonu film halinde kamuoyuna sergilemekten de adeta büyük zevk duyuyor, sinemaseverlerin anımsayacağı gibi zengin sosyetenin akıl almaz dejenere yaşamını ilk kez ”İffet” adlı filminde işlemişti Müjde Ar. Kenar mahalle kızı iken film yıldızı olup zengin bir iş adamınım kapatması olan şöhretli; kadını canlandırdığı bu filmde Müjde Ar büyük tepki görmüştü. Daha sonra, içinde yaşadığı sosyetenin daha ilginç çarpıklığını ”Aile Kadını” adlı filminde yine sergiledi. Muhteşem Demirağ ile birlikte çevirdiği bu filmde başarılı oyunuyla zirvede bir kez daha alkışlanan Müjde Ar şimdi Murathan Müngan adlı yazara bir yıldır özel olarak yazdırdığı senaryoda yine bir sosyete kadınını canlandırıyor. Ekim ayı başında çekimjne başlanacak bu filminde üstelik de kocasını 17 yaşındaki bir delikanlı ile aldatan Sosyete kadınının dolçevita yaşamını dramatize ederek anlatıyor Müjde Ar. ”Dağınık Yatak” adını taşıyacak bu yapım için yine aktör sıkıntısı çeken Müjde Ar bu kez 17-18 yaşlarında fiziği çarpıcı bir genç bulabilmek için adeta erkek ayın; çıkmış gibi. Manken bürolarındaki genç erkekleri sıkıca tarayan Müjde Ar sadece fiziği düzgün bir genci bulma çabasında. Çünkü, film başladıktan sonra zorluk çekse de bütün oyun tecrübesini deneyimsiz gençlere aktarıyor, örneğin ünlü film yapımcısı – Turgut Demirağ’ın oğlu Muhteşem Demirağ’ı, genç manken Tarık Tarcan’ı yetiştirdiği gibi… Son filmlerinde içinde yaşadığı sosyeteyi niçin konu edindiğini ise şöyle anlatıyor Müjde Ar:

-”Bu çalışmalar kasıtlı olmasa bile bilinçli bir şekilde hazırlanıyor. Buğuna kadar Anadolu’nun kırsal toplumundan bireyleri canlandırdık. O insanların cehaletten kaynaklanan çarpıklıklarını film konusu ederken niye burnumuzun dibindeki zenginlerin bile bile yarattıktan dejenerasyonu film konusu yapmayayım? Nasıl Amerikalı sinemacılar televizyon dizisiyle, filmleri ile kendi toplumunu katı bir şekilde eleştiriyor. Aynı şekilde bir İtalyan, bir Fransız önce zengin toplumunu yargılıyor ben de öyle yapıyorum.”

(Alıntıdır. Bkz. https://www.tozlumagazin.net/shop/urun/sey-dergisinin-1984-tarihli-1-sayisi/)

27.07.2019 03:28

Kategoriler:   Ana Sayfa

Yorumlar