Menü

Murat Soydan Artık Birinci Sınıf Jön

MURAT SOYDAN’IN sinemaya geldiği 1964-1965 yıllarında Yeşilçam’da Cüneyt Arkın, Yılmaz Güney, Kartal Tibet, Tamer Yiğit, Göksel Arsoy, Orhan Günşiray, Ediz Hun gibi şöhretler vardı, O günlerde kimsenin tanımadığı yeni bir jön için yukarıda saydığımız dev isimrin arasından sıyrılıp bugünün Cüneyt Arkın-Yılmaz Güney – Kartal Tibet üçlüsünden sonra dördüncü isim olarak Yeşilçam’da parlamak, hele hele Kartal Tibet’e iyice yaklaşmak doğrusu kolay iş değildi. Fakat Murat Soydan, önce fiziği ve azmi, sonra ciddi bir sinema politikası ile bu işi başarmış, yalnız Türkan Şoray’lı, Hülya Koçyiğit’li aşk filimierin de aranan oyuncusu olmuştu. Kısaca söylemek gerekirse, Murat Soydan artık birinci sınıf jönler arasındaydı. Yeşilçam’ı bölge işletmecileri idare ettiği için şu anda bütün bölge işletmelerinden prodüktörlere, «Aman Murat Soydan’lı filim yapın» diye direktifler yağıyor, peşin peşin geçerli bonolar gönderiliyordu.



Bütün bunları Murat Soydan’a söylediğimiz zaman verdiği cevap aynen şöyle oldu: «Hakkımdaki fikirleriniz, düşünceleriniz için teşekkür ederim. Samimi söylüyorum, ben daha arzuladığım yere gelemedim. Oraya gelmek için büyük çaba gösteriyorum. Boş zamanlarımda her türlü spora çalışıp, sinemaya ait bilgilerimi arttırmaya gayret ediyorum. Bir artistin yetişmesi, zirveye gelmesi kolay değil.»

– «Haziran ayı başında İstanbul’da ilk defa sahneye çıkacağınız, söyleniyor? Bu doğru mu acaba?»



– «Evet islmini veremeyeceğim İstanbul’un en büyük gazina patronlarından birisi bana sahneye çıkmam için cazip bir teklif yaptı. Fakat henüz bir karara varamadım. Zira, İzmir’de başıma gelenleri biliyorsunuz. Gecede 10 bin lira ücretle arılaştığım halde bu parayı ancak 4 gün ödemişler, bu yüzden, ben de mukavele şartlarına riayet etmedikleri için İşi bırakıp, İstanbul’a gelmiştim. Şimdi burada teklifte bulunan patron bir aylık paramı peşin veriyor, ama henüz ona kesin kararımı vermedim. Düşünüyorum. Sahneye çıkmak bana ne kazandıracak, ne kaybettirecek, bunun hesabını iyi yapmam lazım. Bizim meslekte hesapsız bir adım, insanı bir anda uçurumun kenarına itebilir.»



Bize kalırsa, sesi çok güzel olan Murat Soydan, sinemadaki politikasını iyi ayarlarsa, sahneye çıkmakla hiç bir şey kaybetmez. Zira önümüzde bir Fatma Girik örneği var..

(Alıntıdır. Bkz. https://www.tozlumagazin.net/shop/urun/ses-dergisinin-1970-tarihli-20-sayisi)

03.03.2021 17:17

Kategoriler:   Ana Sayfa

Yorumlar