Murat Soydan Kazalar Zinciri Geçirdi




Güzelbahçe Kliniğinde bir odada, yatağına uzanmış yatan genç adam «Şeyh Şamil» filminin jönprömiyesi Murat Soydan’dı.

– «Attan, düşmanların üzerine atlarken yere düştüm. Sağ köprücük kemiğim kırıldı. İlkyardım Hastanesine, sonra buraya getirdiler. İki buçuk saat süren ameliyatımı Adnan Salepçioğlu ile Kemal Atay yaptı. Bir, hatta iki ay çalışmama imkan yok…»






Murat Soydan «Şeyh Şamil»i Kilyos yolu üzerindeki «Gümüşdere» köyünde Saner Film hesabına, rejisör Natuk Baytan yönetiminde çeviriyordu. Şeyh Şamil’i Erol Taş, oğlu Cemalettin rolünü Murat Soydan yapıyordu. Prodüktör Hulki Saner, Murat Soydan’a kibar yakışıklı ve intizamlı çalışmasından dolayı büyük ümitler bağlamış, onunla üç filmlik anlaşma yapmıştı. Hulki Saner, Murat Soydan için:

– «Gelecek günlerin Ayhan Işık’ı olacak!» diyordu.

Murat Soydan (Cemalettin Çarlık Rusya’sında subaydı. Çar, Şeyh Şamil’in kendisine isyan etmemesi için oğlunu koz olarak kullanıyordu. Şeyh Şamil, oğlunun kaçması için haber gönderir. Cemalettin kaçıp eve geldiği zaman intikam almak için yemin ederler ve bundan sonra çeşitli serüvenlere girişirler.






Filmin «Gümüşdere» de çekilen hareketli bir sahnesinde, cephane taşıyan arabalar havaya uçurulacaktı. Arkadaşı Yılmaz Köksal (Gazi) ile birlikte at üstünde ilerliyorlardı. Karşılarına düşman askerleri çıktı. Atlarının üstünden atladılar. Yerde duran figüranlardan biri attan korkup yana çekilince Murat Soydan boşluğa düştü. Elini yere koyup düşüşü yavaşlatacaktı. Fakat olmadı. Sağ omzunun üzerine düşünce sadece:

– «Ah» diyebildi.

Murat Soydan, Kilyos yollarından hemen Beyoğlu’na nakledildi. Aynı sahnede oynayanlardan İsmail Varol’un da kolu kırılmıştı. Olayı öğrenen prodüktör Hulki Saner’in ilk sözü:






– «Eyvah» oldu. «Filmin çekimi bir iki ay geri kalırsa büyük zarar olur».

Şimdi Murat Soydan Güzelbahçe Kliniğinde, gün erini bol bol kitap okumakla geçiriyor ve tedavi ediliyor.

– «Daha dördüncü filmimde kazaya uğramam büyük talihsizlik…» diyen Soydan ilave ediyor:

– «Sevinç Pekin’le son derece hararetli aşk sahneleri çektim. Belki de o yüzden göze geldim?» diyor…

ALINTI: SES DERGİSİ’NİN 1967 TARİHLİ 37. SAYISI



Yorum Yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir