Menü

Rüştü Asyalı “Keloğlan” Oluyor

DÜNYANIN her yerinde sinema, bir ölçüde moda işidir.

Tabii Türk sineması da çıkan her modadan karınca kaderince nasiplenir. Bizde de az mı çevrildi Bond filimleri, az mı çevrildi Ringo’lar, Cango’lar… Öyle görünür ki 1971 – 72 sezonunun modası da «masal filimleri» olacaktır. 7 küçük adam, bir filmi «Pamuk Prenses 7 Cüce» yi umulmadık iş başarısına ulaştırınca Yeşilçam’da hemen masal kitapları karıştırılmaya basandı, prodüktörler kapalı kapıların ardında filme gidecek masallar üzerinde konuşmaya başladılar. Şimdiden bildiğimiz şu: İki şirket «Keloğlan» ı filme alacak, bir başka şirket de «Ali Baba ve Kırk Haramiler» i çevireceğini ilan etti, daha doğrusu bunu, bu konuya el atılmaması için «Sayın prodüktör arkadaşlarına» gazete ilanıyla duyurdu.



«HİKAYE-İ SAÇSIZ OĞLAN»

Çocukluğumuzdaki masalları unutmaya imkan var mı? Bütün masallar insanlara erdemli olmayı, doğru olmayı, insan olmayı öğütler. Bir defa bu yüzden «masal filmi modası», defile – konser karışımı sudan filimierle, tek tabancayla 20 kurşunun sıkılıp 30 kişinin öldürüldüğü Ringo ve Cango filimlerindan bin defa daha iyi, daha dürüst, daha namuslu bir konudur. «Pamuk Prenses» gibi bir batı masalı yerine, doğuya has motiflerle örgülü bir Keloğlan’da daha ümit vardır başlangıçta. O bir yana, iki şirketin filmi ele alış şekilleri de başta bir güven duygusu veriyor insana. İsterseniz konuyu tek tek ele al p son gelişmeleri verelim:



«Keloğlan»! filme almayı tasarlayan şirketlerden ilki Rodos Film.

Onlar radyolarda yayınlanan «Keloğlan» ı dinleyip «Keloğlan» ı beyazperdeye transfer etmeye karar vermişler. Türkiye radyolarında iki tane «Keloğlan» yayınlanıyor. Bunlardan biri Ankara Radyosu Çocuk Saati’nde yayınlanıyor. Onu Ahmet Tümel yazıyor, ikinci ve daha popüler olanı da yine aynı adı, «Keloğlan» adını taşıyan bir reklam programı. O programı da Turgut Özakman yazıyor ve iki programda da «Keloğlan» rolünü Devlet Tiyatrosu sanatçılarından Rüştü Asyalı canlandırıyor.

Rodos Film’in yapacağı «Keloğlan» da başrolü radyodaki Keloğlan, yani Rüştü Asyalı yapacak. Rüştü Asyalı 25 yaşında sempatik, düzgün hatlara sahip bir tiyatro oyuncusu. 1969/70 ders yılında Ankara Devlet Konservatuvarı’nı bitirmiş. «IV. Murat»ta rol almış, halen aynı tiyatronun kadrosunda… Kendisine bu filim için teklif yapılınca Devlet Tiyatroları Genel Müdürü Cüneyt Gökçer’den izin almış. Filimde sevgilisi rolünde cynıyacak olan da, yine Devlet Tiyatrosu sanatçılarından ve Rüştü Asyalı’nın nişanlısı olan Gülsevin Turıççekiç. Gülsevin Tunççekiç de tam bir sanatçı aileden. Nişanlısı Rüştü Asyalı’yı biraz tanıyorsunuz artık. Annesi Ankara Radyosu’nun hoca sanatçılarından Vedia Tunççekiç, kardeşlerinden biri tiyatro artisti Gülsen Alnıaçık, diğeri balerin Gülcan Tunççekiç.



Rodos Film işi iyice ciddiye alıyor. Filmin rejisörlüğünü Metin Erksan yapıyor. Senaryosunu da Suavi Süalp yazacak. Renkli olarak çekilecek filimde trükajlı sahneler de bulunacak ve bu sahneler («Adsız Cengaver» de olduğu gibi) İngiltere’de yapılıp sonradan filme eklenecek. Metin Erlçsan «Keloğlan» filmi için şunları söylüyor:

– «Her şey bir yana Keloğlan bizim masalımızdır. Sanıyorum Türk halkı kendi özünden gelen bu kahramanı tutacaktır.»

VE İKİNCİ KELOĞLAN

İkinci «Keloğlan» filmini de Özler Film çevirecek. Prodüktör Müfit İlkiz bu konuda şunları söylüyor:

– «Duyduğunuz haberler doğrudur. Yılmaz Güney’le çevirdiğimiz renkli filmin işleri biter bitmez bu konuya eğileceğiz. Tip kadar senaryo da önemli olduğu için bu arada o dalda çalışmalar yapılıyor. Masal konusunda ihtisası olan iki lise öğretmeni, senaryocu arkadaşımız Erdoğan Tokatlı ve filmi çekecek Ertem Göreç birkaç defa toplantı yaptılar. Şimdi Erdoğan Tokatlı bey senaryoyu yazıyor. Şu anda «Keloğlan» rolünde kimi oynatacağımıza henüz karar vermedik.»



Evet şu anda durum budur. Metin Erksan ve Ertem Göreç gibi iki rejisör, Erdoğan Tokatlı ve Suavi Süalp gibi iki senarist ilk anda ortaya en azından ciddi bir işin konulacağını göstermektedir. Biz gelişmeleri beklemeyi tercih edip sözü burada keselim ve son olarak şunu ilave edelim. Ömer Şerifin ilk filmi olan «Goha» aslında bir Keloğlan uyarlamasıydı. 1965 yılında da rejisör Yavuz Yalınkılıç Keloğlan’ı günümüze adapte ederek çevirmiş ve Keloğlan rolünde Öztürk Serengil’i oynatmıştı…

(Alıntıdır. Bkz. https://www.tozlumagazin.net/shop/urun/ses-dergisinin-1971-tarihli-13-sayisi)

07.10.2020 21:11

Kategoriler:   Ana Sayfa

Yorumlar