Menü

Türkan Şoray Metres Oldu

TÜRKAN Şoray, «Metres» filminin setinde «Ben bundan başka soyunmam, soyunamam» diye direniyor, yönetmen Orhan Elmas ise: «Türkan Hanım, senaryoyu okuyup onaylayan sizsiniz. Senaryoda öpüşüyorsunuz da neden filmde öpüşmüyorsunuz?» diye bağırıyordu.

Bu kez Türkan Sultan’ın tepkisi daha büyüktü: «Türk sinemasının Sophia Loren’iyim. Ben öpüşmem, öpüşemem.»



Orhan Elmas’ın da bu soruya cevabı hazırdı: «Millet aya gidiyor biz hala senin öpüşme sahnelerini tartışıyoruz.»

Türkan Sultan, «Olmaz da olmaz» diye bağırdıkça yönetmen Orhan Elmas elinde senaryo, sultanı yatıştırmaya çalışıyordu: «Türkan Hanım, siz liseli kızı değil, kiralık bir kadını oyunuyorsunuz. Soyunmayan, öpüşmeyen kiralık kadın olur mu?»

«Metres» filminin seti filme alınsa, kavga ve münaşaka sahneleriyle zaten başlıbaşına film olurdu.

Orhan Elmas bu kez çaresiz filmin prodüktörü Nazmi Özer’le ellerinde «Mine» filminin kaseti Türkan Sultan’ın karşısına dikildiler.



Türkan Sultan, Cihan Ünal’la çevirdiği «Mine»de bir hayli soyunmuş, soyunmanın ötesinde kendi isteğiyle sevişmişti de… «Metres» de film olduğuna göre… Üstelik kiralık bir kadını oynadığına göre… Türkan Sultan biraz yumuşar da… Acaba «Evet» der miydi?..

Yapımcının elinde «Mine»nin kasetini gören Türkan Sultan’ın birden sinirleri büsbütün gerildi: «O ayrı bu ayrı. İsterseniz benim yerime Ahu’yu, Banu’yu alın… Benden bu kadar…»

İşte bu şartlar içinde çekilen «Metres» filmi umulmadık bir hasılat toplarken şimdiye kadar en fazla iş yapan Türkan Şoray filmi oluyordu.



Ankara Oran Sitesi’ndeki evinde filminin başarı haberlerini alan Şoray, önce Ömer Kavur’a çevireceği filmden vazgeçtiğini bildirdi. İki ayrı film şirketine verdiği tarihlerin de geçersiz olduğunu, şimdilik hiçbir şirkete film yapmayı düşünmediğini, sadece «Bir bekleme ve dinlenme devresine girdiğini» belirtiyor, başka bir açıklama yapmıyordu.

Yeşilçam çevreleri de bu konuda: «Türkan Hanım bir film şirketi kurma hazırlığında.» diyorlardı.

(Alıntıdır. Bkz. https://www.tozlumagazin.net/shop/urun/ses-dergisinin-1984-tarihli-2-sayisi)

28.11.2020 03:25

Kategoriler:   Ana Sayfa

Yorumlar

  • Yayınlandı: 14 Temmuz 2016 10:06

    Serkan Demirayak

    O başka bu başka derken? Olmadı Türkan Şoray
  • Yayınlandı: 28 Aralık 2019 20:08

    YASİN ŞAHİNER

    Türkan Hanım Rüçhan Atlıdan ayrıldıktan sonra bitmiştir.Kanunları ilkeleri yok olmuştur.Çünkü 1964-1983 yılları arasında arkasında Rüçhan Atlı vardı.Türkan Şoray kanunlarını da koyan Rüçhan Atlının kendisiydi.Zaten Türkan Şoray'ı sultan yapan da Rüçhan atlıydı.Lakin Türkan Hanım bunun farkında değildi.O zannettiki şöhret basamaklarını kendisi tırmandı ve Türk sinemasının vazgeçilmeziyim.Oysa her sektörde sizi kim yaratmış ise ipinizi de çeken odur.Rüçhan Atlıdan ayrılan TÜRKAN ŞORAY 80 li yıllardan bu yana hiç bir Jönle başrol oynayamamıştır.Dikkat edin başrolde oynadığı erkek oyuncular hep tiyatrodan gelmedir sinema yıldızı değildir.Kimdir bunlar:Cihan Ünal,Can Gürzap,Rutkay Aziz,Oğuz Tunç.Neden Cüneyt Arkın,Kadir İnanır,Bulut Aras,Tarık Akan,Kenan Kalav,Yaşar Alptekin gibi isimler değil? 80 li yıllarda dikkat edin Çevirdikleri filmler hep A tipi erotik filmlerdir ve konusu genelde aşka susamış,kocası tarafından ihmal edilen kadın rolüdür.Rüçhan Bey'den ayrıldıktan sonra evliliği de başarısız giden Türkan Hanım, film setlerinde bırakın soyunmayı öpüşmeyi figüranlarla dahi sevişme sahneleri çekmek zorunda kalmıştır.Hayallerim Aşkım ve sen adlı filmde filmin son sahnesine bakarsanız bu göze çarpar.Büyük bir ekonomik sıkıntı içinde oluşu,Senaryo tekliflerinin gelmeyişi onu zor durumda bırakmıştır ve filmlerini çeken tek yönetmen Atıf Yılmazdır.Atıf Yılmaz ise erotik sahneleri bol filmler çekmesiyle bilinen bir yönetmendir.Şüphesiz bu sorunları yaşamasında Ruçhen Atlı'nın düğmeye basması büyük rol oynamıştır.