Menü

Reklamı Kapat

X

Yerli Filmlerde Cinsiyet Değişikliği

fikret hakanFİKRET HAKAN — Yüzünde ve vücudunda erkek çizgileri olan aktörler de kadın kılığına girmek zorunda kaldılar. Fikret Hakan da «Avanta Kemal» filminde peruka takıp entari giydi ve sözüm ona kadın oldu. Bazı yerli film yöneticilerinin ucuz başarı kazanmak için, aktörleri «kadınlaştırdıklarına» sık raslamaktayız.

fatma girik

FATMA GİRİK — «Belalı Torun» da saçlarını erkek gibi kestirip «delikanlı» rolüne çıkarken film icabı cinsiyet değiştirenler içinde konu icabı en uygunu o oldu. Çünkü, filmdeki büyük babanın hiç erkek evladı olmamıştı ve kız torununu isteyerek erkek kılığına sokuyordu. Hareket noktası bakımından nispeten ciddi bir sebebe dayandığı için rejisör Memduh Ün, diğer yönetmenlerden ayrılmış oluyordu. Yerli filmcilikte, kadın artistlerin erkek rolüne çıkması, daha az raslanır bir özelliktir.

orhan günşiray

ORHAN GÜNŞİRAY — Gözlerine kuyruk çekmiş, kulaklarına küpe takmış, boynuna kolye geçirmiş; belinde kemer, üstte bluz, altta eteklik… Sarı perukayı da takınca Günşiray kadın olmuş. Kadın kadından kaçmaz diyerek, genç bir kıza dokunuyor, ama bu sarkıntılık sayılmıyor. Film komedi olduğu için her türlü harekete cevaz var.

öztürk serengil

ÖZTÜRK SERENGIL — Öztürk Serengil de kadın olmuş, ama onun perukası yok… Üstelik perukaya en fazla ihtiyacı olan artist olduğu halde set çalışmasında peruka kullanmaması ve bıyıklı oluşu Öztürk Serengil’in kadına benzemesine engel olmuş.

hüseyin baradan ersun kazançel

HÜSEYİN BARADAN VE ERSUN KAZANÇEL — Baradan’ın bıyıkları o kadar büyük ki, kadın olmadığını hemen gösteriyor. Üstelik peruka takmamış, eşarp örtmüş başına… Bir siyah şal, entari ve kadın çantasıyla işi halletmiş. Ersun Kazançel ise kadına daha çok benzemiş… Filmin adı da «Ayvaz Kasap».

ulvi uraz tarık tekçe

                                                                                ULVİ URAZ VE TARIK TEKÇE — Makiyajlarına çok dikkat etmişler ve ikisi de tıpkı kadın gibi olmuş. Ulvi Uraz, bütün filmlerinde makiyajına ve elbiselerine çok itina eder. Burada da eldivenlerine, bileziklerine varıncaya kadar bütün aksesuvarı temin etmiş. Rahmetli Ahmet Tarık da aynı şekilde giyinmiş.

sadri alışık izzet günay

SADRİ ALIŞIK İLE İZZET GÜNAY — Filmlerde kadın olmak modasından onlar da kurtulamadı. Daha çok komedi filmlerinde oynadıkları için senaryonun yazdıklarına uymaktan başka çare bulamadılar. İkisi için ciddi bir sebep daha vardı: «Fıstık Gibi Maşallah» filmi, Marilyn Monroe, Tony Curtis, Jack Lemmon’un çevirdikleri «Bazıları Sıcak Sever» in aynıydı. «Mademki Amerikalı artistler kadın kılığına girmiş, ne olacak, biz de gireriz» dediler ve büyük masraf ederek kadın oldular.

leyla sayar

ERKEK GİBİ KADIN — Leyla Sayar, erkek kılığına girmedi, ama «erkek gibi kadın rolü» ne çıktı. Pantolon, çizme giyen, elinde kırbaçla dolaşan, herkesin «aslan yavrusu» dediği bir genç kadın… Yerli filmlerde kadınların erkek olmasına ender raslanır, daha çok erkekler kadın kılığına girerler. Böyle, «erkek değil de erkeğimsi» rollere ise Leyla Sayar’dan başka «Naylon Leyla» isimli filmde Neriman Köksal ve «Şoför Nebahat» filminde de Sezer Sezin çıkmıştır.

reşit baran

REŞİT BARAN — Şehir Tiyatrosu’nun bu sempatik aktörü, filmlerden önce tiyatroda ve radyo skeçlerinde kadın rolüne çıkmıştı. Radyolarda yaptığı «madama» rolünde o kadar şöhret yapmıştı ki «Ayşecik Şeytan Çekici» filminde her zamanki rolüne çıktı. Rejisörler senaristlere Reşit Baran’ın herkes tarafından bilinen karakterini yazdırdılar ve başına peruka geçirip bir Ermeni madam rolüne çıkardılar. Burada, Reşit Baran pansiyoncu kadın rolünde görünüyordu.

 

(Alıntıdır. Bkz. https://www.tozlumagazin.net/shop/urun/ses-dergisinin-1965-tarihli-3-sayisi/)

09.02.2017 18:36

Kategoriler:   Ana Sayfa

Yorumlar

  • Yayınlandı: 26 Ağustos 2015 14:30

    Ayşe İnan Kamber

    ay hiç güzel olmuyo bu rol değiştirme ya
  • Yayınlandı: 1 Eylül 2015 17:16

    HASAN YÜNCÜ

    huysuz virjin yapıyodu bunu en güzel ahaha :D