Menü

Yıldırım Önal Yeşilçam’da

TÜRK tiyatrosunun iyi oyuncularından biri olarak kabul edilen Yıldırım Önal, prodüktörlerden devamlı teklif almasına rağmen, her filimde oynamaz nedense. Daha çok dost ve arkadaş firmalarını tercih eder. Son olarak iki yıl önce Duygu Sağıroğlu’nun yönettiği «Vatan ve Namık Kemal» de kamera karşısına geçen Yıldırım Önal, şimdi de samimi arkadaşı olan Fikret Hakan’ın yönettiği ve başrolünü oynadığı «Bütün İstanbul Bilsin» de sinema seyircisinin karşısına çıkıyor.



Yıldırım Önal ile Fransız hastanesinde konuşuyoruz. Hastanenin birinci katı filimcilere tahsis edilmiş. Koridorlar cıvıl cıvıl kaynaşan set işçileriyle, yerler, duvarlar elektrik kabloları, spotlarla dolu. Yıldırım Ünal’ın (Allah geçinden versin) bugün burada, ölüm sahnesi çekilecek. Işıklar hazırlanıp, kamera odaya yerleştirilirken biz de bir köşede sessiz, sakin, sanki setin dışından bir insanmış gibi duran Yıldırım Önal ile konuşuyoruz. Ünlü aktöre ilk sorumuz, «Tiyatro mu, sinema mı?» oluyor. Bir an düşünüyor, sonra ağır ağır başını kaldırıyor. «Elbette tiyatro,» diyor. «Sinema fotoğraf, tiyatro ise oyun gücü, sanat gücü, çalışmak, çabalamak, büyük efor sarfetmek demek. Birinde rahatlık, para, ötekinde eziyet, meşakkat, çile. Aralarında çok fark var.»



– «Bundan böyle sürekli olarak filimlerde oynamayı düşünüyor musunuz?»

Yıldırım Önal bu defa gülerek cevap veriyor. Daha doğrusu hafif bir tebessüm bu. «Yaş 40 oldu artık. Tiyatro yoruyor insanı. Filimlerde oynamak kolay olduğuna göre, belki yılda iki oyun oynayıp Yeşilçam’a yerleşebilirim. Henüz kesin kararımı vermedim. Beni seven dostlarım ısrar ediyorlar, sinemanın iyi oyunculara ihtiyacı olduğunu söylüyorlar.»

Biz setten ayrılırken, Yıldırım Önal, kamera karşısında ölüyor ve bu, bize büyük bir aktörün dirilişi gibi geliyor…

(Alıntıdır. Bkz. https://www.tozlumagazin.net/shop/urun/ses-dergisinin-1971-tarihli-20-sayisi)

31.01.2021 16:12

Kategoriler:   Ana Sayfa

Yorumlar